El nuevo Reglamento General Europeo de Protección de Datos (GDPR) entrará en vigencia el 25 de mayo de 2018. Queremos asegurarte que epifumi.com se toma en serio sus datos personales y está tomando todas las medidas necesarias para cumplir con esta regulación GDPR. Para ayudarlo a comprender lo que esto significa para usted y los pasos que hemos dado para garantizar la protección de sus datos personales, hemos actualizado nuestra Politica de Privacidad y los Términos de Servicio. La Politica de Privacidad y los Términos de Servicio actualizados entran en vigencia automáticamente para todos los usuarios de epifumi.com el 25 de mayo de 2018. Si continúa utilizando nuestro servicio, acepta los cambios a estas políticas. Un saludo. OK Más Información.

Autor Tema: Que le pasa a Honda en MotoGP 2015?  (Leído 1243 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Desconectado jjninja

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 3389
  • Moto: SIN A MOTO
Que le pasa a Honda en MotoGP 2015?
« en: 10 de Junio de 2015, 08:58:53 am »
Abro este hilo para ir copy pasteando información que ha salido publicada en Internet, a ver si nos aclaramos un poco de que es lo que realmente le pasa este año a la Honda RCV 213. No es un hilo particular para hablar del rendimiento de Marc pero al ser el vigente campeón por 2 años consecutivos es el protagonista indiscutible de esta moto.







Desconectado jjninja

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 3389
  • Moto: SIN A MOTO
Re:Que le pasa a Honda en MotoGP 2015?
« Respuesta #1 en: 10 de Junio de 2015, 09:00:00 am »
Marc Márquez: El problema de Honda no se soluciona de un día para otro
¿Honda trae algo nuevo a Mugello?

De momento no hay ninguna pieza nueva aquí, pero ya hay ideas con la electrónica y diferentes cosas para intentar tapar un poco estos problemas.

¿Habéis hablado con Honda sobre vuestros problemas?

Estos días hemos estado en contacto directo vía telefónica y vía Skype. No es un problema que se soluciona de una carrera a la otra. Pero lo importante es que hay ideas, que hay una implicación de todas las partes, de Honda, del equipo y lógicamente mía también. Somos conscientes de que habrá circuitos que nos gusten más y menos pero hay que sacar el 100%.

¿Tu situación actual es comparable a la de Moto2 en 2011?

Es diferente. Ahora lo veo más difícil aunque esté más cerca de puntuación. En Moto2 estaba más lejos, pero todos habían sido por errores mío, errores de novato en la categoría. Es cierto que ahora también puedo mejorar yo, pero no sobre todo tenemos que intentar ajustar y cuadrar todo bien y estar al nivel de Yamaha y Ducati. El año pasado tenía una moto que me encontraba muy bien y este año tarde o temprano lo conseguiremos.

¿Si la moto no mejora, es imposible ganar el Mundial?

Nada hay imposible. Estoy a 33 puntos con un cero por el medio. Igual que el año pasado cuando tenía la ventaja decía que todo podía pasar, ahora que estoy detrás, pienso igual.

¿En Le Mans cambiaste de chasis, aquí seguirás con la misma moto de Le Mans?

Sí, seguiremos, porque iba mejor. Conseguimos más agarre, aunque cuando hay más grip también hay más movimiento. En principio será este chasis, pero tenemos el otro en el camión por si acaso. Pero el problema es que el límite lo pone otra cosa, no está en el chasis, el límite lo pone el motor.

Fuente: http://www.motociclismo.es/mundial-motogp/articulo/gp-italia-mugello-jueves-rueda-prensa-marc-marquez

Desconectado jjninja

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 3389
  • Moto: SIN A MOTO
Re:Que le pasa a Honda en MotoGP 2015?
« Respuesta #2 en: 10 de Junio de 2015, 09:03:40 am »
Fuente: http://www.sportrider.com/motogp-honda-has-problem-needs-fixing

motogp honda has problem needs fixing

Marc Marquez debriefs with his pit crew at the Mugello MotoGP race. He says that the RC213V's "engine character is too aggressive both in corner entry and exit," which forces him to rely on the front tire too much.

In his still short but already record-breaking career in MotoGP, Marc Marquez missed first row in qualifying only in six occasions, all of which still granted him a second-row start. At Mugello this past weekend, the reigning world champion did not even make it to Q2 and was forced to start from 13th position. While some questionable strategic choices—including the decision to use only one tire and skipping the last few minutes in Q1—contributed to the Spaniard's poor grid position that only made things worse in the race, it also appears that Honda has lost its competitive edge, while Yamaha and Ducati both stepped up their game.

Marquez scythed through the pack on the first lap to put himself in fourth spot, and soon worked his way up to second behind eventual runaway race winner Jorge Lorenzo. But the Repsol Honda rider couldn’t hang onto Lorenzo’s scorching pace and fell back into the clutches of Ducati’s factory duo of Andrea Iannone (who finished second) and Andrea Dovisioso, and the ensuing dice ended up with Marquez crashing out after overworking the front tire.

motogp honda has problem needs fixing

Marquez's response to the RC213V's engine issues that cause problems with corner entry and exit is to work the front tire harder in order to make up the time lost. That resulted in his front-end lowside during the Mugello race while battling with Andrea Iannone (29).

“My pace was quite strong so I just needed to get a good start and first couple of laps to catch the front group and stay with it,” Marquez related. “I did the hardest work in the first three laps, taking many risks. I even thought I could stay with Lorenzo but, once the rear tire dropped, I was always on the limit. The problem is that, when we lose grip, I'm forced to load the front excessively under braking as I can only rely on that. The crash was my mistake, I went a little too wide in the previous corner and was a bit off the line, but right now we have to ride on the edge. It seems that our issues with the front are mechanical, but we can't touch the engine. Thus, Honda's working really hard on chassis and electronics. Until we solve our problems, we have to hide our weaknesses.”

“The main issue is represented by the engine,” analyzed Marquez. “Its character is too aggressive, both in corner entry and exit the bike tends to move too much. I'm constantly in touch with the engineers, and I strongly believe in Honda's skills, I know everyone will work hard to fix the situation. Soon, we'll receive upgrades. Meanwhile, I'm also trying to improve my style as a rider.”

The compulsory regulations for factory entries—five engines, all of which are to be sealed at the beginning of the season—certainly do not help to this end. “With sealed engines, you can't touch them, mechanically speaking,” said Marquez. “That said, you can work on chassis and electronics to improve performance. But during a race weekend, there's not much time to run experiments. These are not problems that can be solved from one race to another.”

The clock, however, is ticking. After six races, Marquez has accumulated a 49-point gap from Valentino Rossi, who currently leads the championship rankings. In other words, what was considered a glitch at the beginning of the season has turned into a sizable problem.

“During the first post-season tests in Valencia, both Dani (Pedrosa) and I noted the engine's character was a bit aggressive,” Marquez added. “The upgrade they brought for the Sepang tests had more torque at lower revs, while it preserved most of the power at higher regimes. That track, however, always has good grip at high temperatures. To run most of the pre-season test there created some confusion for us.”

For this purpose, Marquez and several other riders asked MotoGP rightsholders Dorna to tweak the pre-season testing calendar. “Many of us asked to change the schedule,” Marquez observed. “To run two tests in Sepang in February doesn't make much sense. We acknowledge our problems only lapping in cooler conditions. It would be better to also go to Qatar or Phillip Island—but we're all on the same boat anyways.”

Desconectado jjninja

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 3389
  • Moto: SIN A MOTO
Re:Que le pasa a Honda en MotoGP 2015?
« Respuesta #3 en: 10 de Junio de 2015, 09:19:01 am »