Parece ser que la moto ya existe físicamente y, según Motogp.com, Franco Battaini la probará en Cheste después de la última carrera del año.

Especificaciones de la moto:
Engine
Engine type:
Liquid-cooled, across the frame 'V' configuration 6-cylinder, 4-stroke with24-valves and gear driven double overhead camshaft.
Displacement: 990cc.
Fuel supply: Fuel injection.
Lubrication system: Semi dry sump
Data recording: 2D
Maximum power: More than 220bhp
Maximum speed: Over 320 km/h
Transmission
Type: 6-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available
Primary drive: Straight cut gear
Clutch: Dry multi-plate slipper clutch
Final drive: Chain
Chassis and running gear
Frame type: Tubular steel, multi-adjustable steering geometry, wheelbase, ride height, with steel swingarm
Front suspension: Fully-adjustable Ohlins inverted telescopic forks
Rear suspension: Steel swingarm with single Ohlins shock and rising-ratelinkage
Front/rear wheels: 16.5 inch front, 16.5 inch rear, available in a variety of rim widths
Front brake: Twin 320mm carbon discs with radial mounted four-piston calipers
Rear Brake: Single 220mm ventilated stainless steel disc with twin-piston caliper
Weight: 155kg.
Fuel capacity: 22 litres.
Overall Length 2,070 mm
Overall width 580 mm
Overall height 1,125 mm
Wheelbase 1,460 mm
Según los ingenieros de Blata, constructores también del nuevo chasis tubular, el peso de mas que tendrá la moto (10 kgs) no debería ser un problema ya que es mas fácil obtener potencia de un V6, aunque declaran "mas de 220 cv", recordemos que honda declara "mas de 240 cv" Segun los mismos ingenieros la reducción del deposito de combustible de 24 a 22 l. para el año siguiente no debería ser un problema ya que ya lo han "tenido en cuenta".
El angulo de la V de los cilindros se mantiene aun como un secreto de estado, al igual que el tamaño de las 24 valvulas y el calado del cigüeñal.
Habrá que ver la moto al natural en Cheste, si nos dejan. Desde luego los seis escapes independientes son bellísimos...