El nuevo Reglamento General Europeo de Protección de Datos (GDPR) entrará en vigencia el 25 de mayo de 2018. Queremos asegurarte que epifumi.com se toma en serio sus datos personales y está tomando todas las medidas necesarias para cumplir con esta regulación GDPR. Para ayudarlo a comprender lo que esto significa para usted y los pasos que hemos dado para garantizar la protección de sus datos personales, hemos actualizado nuestra Politica de Privacidad y los Términos de Servicio. La Politica de Privacidad y los Términos de Servicio actualizados entran en vigencia automáticamente para todos los usuarios de epifumi.com el 25 de mayo de 2018. Si continúa utilizando nuestro servicio, acepta los cambios a estas políticas. Un saludo. OK Más Información.

Autor Tema: TT 2011  (Leído 38232 veces)

0 Usuarios y 4 Visitantes están viendo este tema.

Desconectado ALBERR

  • campeón 125
  • ***
  • Mensajes: 458
Re:TT 2011
« Respuesta #60 en: 06 de Junio de 2011, 10:04:37 am »
  me ha parecido ver un anuncio en Antena3 que van a retransmitir las carreras, ¿sabies algo?

Desconectado Daiyiro

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 2800
Re:TT 2011
« Respuesta #61 en: 06 de Junio de 2011, 12:33:20 pm »
  me ha parecido ver un anuncio en Antena3 que van a retransmitir las carreras, ¿sabies algo?

Pues no tengo ni idea, habrá que estar atentos a su programación  :moto


Ahora mismo disputandose la primera carrera de Supersport. Michael Dunlop retirado durante la primera vuelta cuando lideraba la carrera. Guy Martin retirado tambien durante la primera vuelta. Los dos están bien.



Ahora mismo la carrera esta detenida por bandera roja. Algo ha pasado en Ramsey, esperemos que no pase nada grave. De momento liderando Cameron Donald por delante de Amor y McGuinness.

        

Desconectado el_chorvo

  • Marciano
  • ******
  • Mensajes: 6030
Re:TT 2011
« Respuesta #62 en: 06 de Junio de 2011, 13:02:06 pm »
  me ha parecido ver un anuncio en Antena3 que van a retransmitir las carreras, ¿sabies algo?
Supuestamente en Nitro daran los resumenes, pero en la web todavia no hay información al repecto.

Desconectado barrigon

  • campeón 250
  • ****
  • Mensajes: 2776
  • hasta siempre RUBEN
Re:TT 2011
« Respuesta #63 en: 06 de Junio de 2011, 13:08:24 pm »
  me ha parecido ver un anuncio en Antena3 que van a retransmitir las carreras, ¿sabies algo?
Supuestamente en Nitro daran los resumenes, pero en la web todavia no hay información al repecto.

si, yo tambien vi anoche el anuncio, dijeron k en breve se podrian ver los resumenes del TT en el canal NITRO :rolleyes
" Por supuesto, que somos unos egoistas, por que ahi estan nuestras mujeres, las novias, los padres, que son quienes se preocupan por nosotros.
Pero una vez estas en la moto, pueden irse al infierno"    Nick Jeffries, IoM TT

Conectado el chino

  • campeón 250
  • ****
  • Mensajes: 2516
  • Moto: Honda NT 1100, Yamaha xjr 1300, Honda CRF 300 L y ossa enduro e74
Re:TT 2011
« Respuesta #64 en: 06 de Junio de 2011, 13:19:53 pm »
Perdón por el retraso:

Resumen oficial priemra carrera de sides:
Klaus Klaffenbock and Daniel Sayle made it three wins in a row when they took victory in the opening Sure Sidecar 1 Race by ten seconds from John Holden and Andy Winkle at the 2011 Isle of Man TT Races, fuelled by Monster Energy.

The Austrian/Manx pairing took the lead at Glen Helen on the opening lap and were never headed, catching Holden on the road and circulating together in high speed formation. Lapping at just under 115mph, the pairing were well clear of the rest of the field with Conrad Harrison and Mike Aylott overhauling Tim Reeves and Gregory Cluze on the final lap for third.

Klaffenbock and Sayle got off to a flying start to lead at Glen Helen on the opening lap but it was close with Holden and Winkle only one second adrift. Harrison was four seconds further back in third, only one second ahead of Reeves whilst Tony Elmer/Darren Marshall were up into fifth slightly ahead of Gary Bryan/Jamie Winn.

It was the same order at Ramsey Hairpin but Klaffenbock’s lead was now up to 5.7 seconds as he had Holden firmly in his sights on the road and, indeed, by the end of the first lap, they were leading both on time and on the road. The advantage now stood at 11 seconds but there was a change for third with Reeves now some 3.5 seconds ahead of Harrison. Elmer and Bryan were still in fifth and sixth with the Birchall brothers now up to 7th although Dougie Wright and Greg Lambert were only 3 and 5 seconds adrift respectively.

Having taken the lead on the road, former World Champion Klaffenbock could afford to sit with Holden for the rest of the race and on the second lap the duo treated to the fans to a high speed duel on the roads as they swapped positions on a number of occasions. The lead was always around the 10 second mark for Klaffenbock and his second lap was 114.798mph although Holden was slightly quicker at 114.861mph, the gap now exactly ten seconds as they lapped nose to tail. Reeves was seemingly in control of third, his advantage over Harrison now six seconds.

Klaffenbock and Holden were secure in first and second with Reeves some 44 seconds back but he was now coming under serious pressure from Harrison, later attributed to a sticking throttle. At Ballaugh, the gap was down to 1.6s and by Ramsey, Harrison had seized control of the final podium spot, now some 3 seconds clear.

Klaffenbock and Holden crossed the line almost together to secure first and second whilst Harrison crossed the line in third for his second TT podium, and passenger Aylott’s first, with Reeves a despondent fourth. Elmer and Bryan were fifth and sixth throughout to again secure strong finishes whilst the Birchalls enjoyed a strong drive on their return in seventh. The top ten was completed by Dougie Wright/Martin Hull, Greg Lambert/Aaron Galligan and Carl Fenwick/Mark Sayers, the latter comfortably the best newcomer, also putting in a superb fastest lap of 107.807mph.

Que sabrá el cerdo si es domingo, si no le llevan a misa. (Refranero popular).

Conectado el chino

  • campeón 250
  • ****
  • Mensajes: 2516
  • Moto: Honda NT 1100, Yamaha xjr 1300, Honda CRF 300 L y ossa enduro e74
Re:TT 2011
« Respuesta #65 en: 06 de Junio de 2011, 13:20:53 pm »
Resumen oficial carrera superbike:
John McGuinness won his 16th TT today when he took victory in the Dainese Superbike race at the Isle of Man TT Races fuelled by Monster Energy.

The Honda TT Legends rider overcame an early challenge from Bruce Anstey and a strong pit stop at the end of lap 2 saw him reassert himself. When the Kiwi went out at Quarry Bends, John was already 20 seconds clear of the field. With Guy Martin retiring on lap 5, McGuinness’ eventual winning margin was almost a minute over Cameron Donald who came through to take 2nd, some 10 seconds clear of Gary Johnson who took third despite suffering a 30-second penalty for infringing the pit lane speed limit.

Saturday saw dry, sunny conditions all around the course although a strong breeze kept the riders on their toes over the Mountain and at the first checkpoint at Glen Helen on the first lap, McGuinness was leading by just over a second from Johnson who was carrying over his practice form into the race. Anstey was only two tenths further back in third with Martin in fourth and James Hillier going brilliantly in fifth just ahead of Michael Dunlop and Dan Stewart.

McGuinness was putting in one of his customary fast first laps but Anstey was matching him all the way and at the end of the first lap only half a second separated the pair, both lapping comfortably over 130mph. Johnson and Martin also broke the 130mph barrier in third and fourth as Michael Dunlop and Donald completed the top six, Hillier dropping back to ninth. There was disappointment though on the opening lap for both Michael Rutter and Simon Andrews, the duo retiring at Cruickshanks and Quarter Bridge respectively.

Anstey was really flying on the second lap and he overhauled McGuinness by Glen Helen turning his deficit into a 1.5s advantage. Johnson was a further four seconds back in third still ahead of Martin, Dunlop and Donald but at the head of the field Anstey was pressing ahead on the Padgetts Honda and he completed the lap at 131.378mph. His lead was only 0.9s though as McGuinness also broke the 131mph barrier and his lead unravelled due to a slightly sluggish pit stop and when they left the pits, it was the Morecambe man who was now some 12 seconds clear. Dunlop was also in trouble in the pits losing over 2 minutes.

The gap was still 12 seconds through Glen Helen but Anstey was soon reported as having stopped at Quarry Bends and Martin moved up into second ahead of Johnson albeit by less than half a second. Donald was now fifth with Keith Amor putting in a brave ride in 6th given the discomfort of his injured shoulder. Stewart, William Dunlop and James Hillier were next with Conor Cummins riding superbly in tenth. Another local hero, Dan Kneen, was in trouble though, making an unscheduled pit stop at the end of the first lap and then retiring for good at the end of lap 3.

By two thirds race distance, McGuinness was controlling affairs from the front maintaining a near 20-second lead over Martin who now had some breathing space in second when Johnson was handed a 30-second penalty for exceeding the speed limit in pit lane after his second pit stop. Indeed, it was now Donald who was up to third whilst Cummins retired at Signpost.

There was drama on the fifth lap when Martin retired at Hillberry but, leading on the road, McGuinness was able to cruise home in his final lap, his final winning margin over Donald 56.9 seconds. Johnson lost the runner-up spot due to the pit lane infringement but he was still comfortable in third ahead of Amor who ensured it was four Hondas in the top 4.

Michael Dunlop came through from his pit stop problems to secure 5th on the final lap just edging Stewart out by two seconds. William Dunlop enjoyed his best ever ride in the Superbike race to take 7th with Hillier, Adrian Archibald and Ian Mackman rounding out the top ten. Mackman’s finish ensured he took maximum points in the Privateer’s Championship whilst the first newcomer home was Dan Hegarty in 32nd.

Que sabrá el cerdo si es domingo, si no le llevan a misa. (Refranero popular).

Desconectado Daiyiro

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 2800
Re:TT 2011
« Respuesta #66 en: 06 de Junio de 2011, 13:23:01 pm »
  me ha parecido ver un anuncio en Antena3 que van a retransmitir las carreras, ¿sabies algo?
Supuestamente en Nitro daran los resumenes, pero en la web todavia no hay información al repecto.

si, yo tambien vi anoche el anuncio, dijeron k en breve se podrian ver los resumenes del TT en el canal NITRO :rolleyes


Pues como sean a la misma hora que los resúmenes del Mundial de Rallies preparaos para acostaros muy tarde o para programar bien la grabación.
Pero oye, menos da una piedra  :bounce :bounce :bounce


Confirmada nueva carrera de Supersport a las 14.00 hora española a tres vueltas.
        

Desconectado comandante

  • campeón 125
  • ***
  • Mensajes: 428
Re:TT 2011
« Respuesta #67 en: 06 de Junio de 2011, 14:16:33 pm »
Bandera roja en la primera salida debido al accidente de Derek Brien, en el que ha fallecido, se acaba de hacer oficial, tristes noticias.....
"those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"

Desconectado Daiyiro

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 2800
Re:TT 2011
« Respuesta #68 en: 06 de Junio de 2011, 14:37:45 pm »
Qué mala noticia. DEP Derek Brien.



        

Desconectado JRT

  • King Kenny
  • *******
  • Mensajes: 13648
Re:TT 2011
« Respuesta #69 en: 06 de Junio de 2011, 15:43:36 pm »
DEP
"A los que me preguntan, les digo que no corres para ganarte la vida, corres porque es tu vida"

Desconectado comandante

  • campeón 125
  • ***
  • Mensajes: 428
Re:TT 2011
« Respuesta #70 en: 06 de Junio de 2011, 16:01:30 pm »
Derek Brien junto con Craig Atkinson fueron los protagonistas de la llegada mas apretada en el circuito de la montaña en sus 100 años de historia, ahora no recuerdo si fue en el año 2004 o 2006, el caso es que gano Craig por una centesima.

Tened en cuenta que en el Manx GP, se sale a carrera de dos en dos, y estuvieron los dos rodando juntos toda la carrera, posiblemente la llegada mas emocionante de la historia.
"those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"

Desconectado JRT

  • King Kenny
  • *******
  • Mensajes: 13648
Re:TT 2011
« Respuesta #71 en: 06 de Junio de 2011, 17:35:33 pm »
Aquí se pueden ver las carreras en directo:

http://www.itv.com/itv4/
"A los que me preguntan, les digo que no corres para ganarte la vida, corres porque es tu vida"

Desconectado Daiyiro

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 2800
Re:TT 2011
« Respuesta #72 en: 06 de Junio de 2011, 20:46:26 pm »
Citar
Bruce Anstey se impone en Supersport en el TT

Accidente mortal de Derek Brien, que obligó a detener la carrera

La segunda carrera del Tourist Trophy 2011 ha permitido a Bruce Anstey volver a saborear la victoria tres años después de su último triunfo, pero ha quedado ensombrecida por el accidente mortal de Derek Brien.

Hoy se ha disputado la primera carrera de Supersport del Tourist Trophy 2011, que ha quedado marcada por el accidente de Derek Brien, un piloto norirlandés de 34 años, que ha fallecido como consecuencia de una fuerte caída en el rápido tramo de Gorse Lea. Brien era un piloto con notable experiencia en el TT y el Manx Grand Prix, donde participaba asiduamente desde 2007. El accidente se produjo durante la segunda vuelta y tuvo que suspenderse la carrera, volviendo a reiniciarse pero en esta ocasión sobre una distancia de sólo tres vueltas. Brien es la tercera víctima mortal de esta edición; la semana pasada fallecieron en un accidente un piloto de sidecares y su pasajero.

En la reanudación hubo diferentes estrategias para realizar el repostaje. La mayoría optó por parar al finalizar la primera vuelta y hacer las dos siguientes lanzadas, pero Michael Dunlop y Gary Johnson optaron por hacer dos seguidas y después repostar para terminar la última. Dunlop tuvo problemas mecánica y a Johnson no le salió bien la jugada. El liderato estuvo en manos de Cameron Donald, con Bruce Anstey a cinco segundos, pero el australiano tuvo problemas y se tuvo que retirar, viendo como Anstey le superaba asegurándose la victoria, algo que no conseguía desde 2008. La segunda posición fue para Keith Amor, por delante de Guy Martin, que se había caído en la primera vuelta y a quien la suspensión de la carrera le permitió poder tomar la salida de nuevo, y en esta ocasión sin cometer errores. Johnson y McGuinness llegaron a continuación.

http://www.motoworld.es/deporte/velocidad-internacional/bruce-anstey-se-impone-en-supersport-en-el-tt.html




Acaba de terminar la carrera de Superstock con una gran victoria para Michael Dunlop. McGuinness 2º y Guy Martin 3º.



        

Desconectado JRT

  • King Kenny
  • *******
  • Mensajes: 13648
Re:TT 2011
« Respuesta #73 en: 06 de Junio de 2011, 23:05:59 pm »
Qué media ha logrado conseguir Dunlop, lo sabéis?
"A los que me preguntan, les digo que no corres para ganarte la vida, corres porque es tu vida"

Desconectado Daiyiro

  • campeón Motogp
  • *****
  • Mensajes: 2800
Re:TT 2011
« Respuesta #74 en: 07 de Junio de 2011, 11:58:47 am »
Qué media ha logrado conseguir Dunlop, lo sabéis?

La vuelta rápida de Dunlop fue a una media de 129,709 mph (208,7 km\h), mientras que la media de carrera fue de 127,129 mph (204,6 km\h).

[youtube=670,400]http://www.youtube.com/watch?v=CC_5pVz3foU[/youtube]

[youtube=670,400]http://www.youtube.com/watch?v=OW5Dbla4qqw[/youtube]

[youtube=500,400]http://www.youtube.com/watch?v=1vCbSTTRxEE[/youtube]

[youtube=500,400]http://www.youtube.com/watch?v=GZ5MlvThdho[/youtube]

[youtube=500,400]http://www.youtube.com/watch?v=WfgBxq-6fuE[/youtube]

[youtube=500,400]http://www.youtube.com/watch?v=0-fKzOBpXaY[/youtube]


 :bebe_pepsi: